Kuoron tunnuslauluna on soinut jo vuosikymmeniä kanttori Jussilan säveltämä Soi virteni kiitosta Herran. Sanat Mikko Katila

Herran kiitos on soinut jo 100 vuotta

Laukaan kirkkokuoron historiikki kertoo, että kuoro sai alkunsa syksyllä 1914, kun kunnanlääkärinä Laukaassa toimineen Viljo Rantasalon aloitteesta perustettiin laulukuoro Laukaan kirkonkylälle.  Sekakuoroon liittyi aluksi kolmisenkymmentä laulajaa.

Esiintymisiä oli isänmaallisissa juhlissa, syntymäpäivillä, siunaustilaisuuksissa ja adventtina Laukaan kirkossa. Koska Rantasalon kuoro hoiti monia nykyisen kirkkokuoron tehtäviä, voidaan Laukaan kirkkokuoron katsoa syntyneen 100 vuotta sitten. Kanttoriurkuri Martti Jussilan tultua Laukaaseen 1938 alkoi kuoron historiassa 30 vuotta kestänyt saman kuoronjohtajan aika. Kuoron nimeksi otettiin Laukaan kirkkokuoro ja harjoituksia ryhdyttiin pitämään säännöllisesti Pellosniemen pappilassa. Kuoro rekisteröitiin 18.10.1948 Laukaan kirkkokuoro ry:ksi.

Kuoron pitkäaikaisena johtajana toimi myös kanttori, director musices Pentti Tynkkynen vuosina 1970-1989.

Kuoroamme johti vuosina 2000-2016 kanttori, director cantus Jouni Vaaja. Hän on sekä sovittanut että säveltänyt kuorollemme runsaasti uutta ohjelmistoa.

Nykyinen kuoronjohtajamme kanttori Leena Voutila-Makena aloitti työnsä 1.5.2017.

Kuorossamme laulaa noin 30 laulajaa. Uudet laulajat ovat tervetulleita joukkoomme.

Kuoro availee ääntään Laukaan kirkossa Kynttilänpäivän messussa 8.2.2015. Mukana laulajia mieskuoro Laucantosta.

Kuoro laukaan kirkossa, konsertti keväällä 2014

Kuoron kevätlaulajaiset Kasvun kappelissa Papinniemessä toukokuussa 2014